אחסון והזרמה שוטפת של תוכן

מה שחשוב לזכור לגבי אחסון זה, שהוא שקוף אבל קריטי – הוא צריך לאפשר לכם להנגיש את התוכן שלכם באופן שוטף, ללא הפרעות וללא התעסקות שוטפת. וללקוח, לצרוך את התוכן באופן רציף וללא עיכובים כדי שיקבל חווית שימוש חיובית.

לכן, כל התוכן ה״כבד״ כמו סרטונים, בהכרח ישבו בשרתים ייועדיים שמתמחים בהזרמת תוכן וידאו – בין אם זה וימאו או כל שירות אחר (כולל יוטיוב במקרים מסוימים), או שירות וידאו פנימי של מערכת קורסים שכוללת תשתיות מאוד חזקות (יש כאלה בחו״ל, עדיין לא בארץ לצערי – נזכיר גם אותם בשיעורים בהמשך)

תוכן קליל יותר – דברים כגון, טקסט, קבצי PDF וכו – אפשר להנגיש בכל מיני דרכים,  אבל את הדרך המומלצת בעיניי, אני מציג בסרטון הנ״ל.

לגבי אודיו, מי שעושה פודקאסטים שוטפים, זה תחום בפני עצמו ויש ספקים שמאפשרים לכם להנגיש פודקאסטים כמו Google Podcasts, Apple Podcasts, Spotify וכו׳.

זה נושא שפחות מתאימים לסקופ של הקורס הזה, כי פודקאסטים זה יחסית חלש בארץ וזה בכל מקרה פורמט אודיו שהוא יותר אמצעי שיווק חינמי, מאשר מוצר מידע שמטרתו לייצר רווח. זה ממש כמו הרדיו של האינטרנט.

ייתכן שכדאי לשקול למי שחושב שהפורמט של פודקאסטים יכול להתאים לו, אבל ברוב רובם של המקרים, במיוחד לפני שהפרצוך והשם שלכם מוכרים, עדיף להתחיל ממשהו ויזואלי. ונפוץ יותר כמו יוטיוב ופייסבוק, מאשר פודקאסטים.

גלילה למעלה